Корпоративни подаръци
и значението им в бизнеса
Корпоративните подаръци са практиката на създаване на контактна точка със служители, клиенти или потенциални клиенти, чрез използването на подарък – независимо дали се дава артикул, лакомство или персонализирано облекло, или подарък като Gift карта или преживяване (като самолетни билети или билети за концерт).
От гледна точка на психологията получаването на подарък е силно преживяване, което създава усещане за връзка с дарителя и може да създаде положителни асоциации с човек или марка. Компаниите и търговците отдавна разчитат на силата на подаряването за да осигурят по-добри взаимоотношения с потенциални и съществуващи клиенти или да покажат признателност към тях. Когато се използва като част от общите маркетингови усилия или усилия за задържане на служители, подаряването може да бъде много ефективно по отношение на възвръщаемостта на инвестициите и удовлетворението.
Ефективността на подаряването има силна корелация с психологическото му въздействие върху получателя. Ако някога сте получавали неочаквана изненада или лакомство (лично или по поща), вие самите сте изпитали това явление в действие. Това отчасти се дължи на факта, че физическият контакт с подарък води до ефекта на дарението – чувство за собственост върху даден предмет, което се изразява в това, че индивидът го оценява по-високо, както сочи проучване за ефектите от подаряването върху бизнес резултатите. Освен това влияе върху чувствата на взаимност и доверие.
Подаряването може да мотивира тези, които все още не са ваши клиенти, да станат такива. Всъщност 80% от потребителите казват, че е по-вероятно да правят бизнес с компания, ако тя предлага персонализирани преживявания, според Instapage. Изпращането на правилния подарък в точното време може да бъде мотиватор за потенциалните клиенти да предприемат желано действие, като например извършване на покупка или регистрация за услуга.Всъщност едно проучване съобщава, че 57% от хората твърдят, че получаването на доставка ги кара да се чувстват по-ценени. Тази статистика се отнася до подаръци по пощата.
