Корпоративните подаръци са практиката на създаване на контактна точка със служители, клиенти или потенциални клиенти, чрез използването на подарък – независимо дали се дава артикул, лакомство или персонализирано облекло, или подарък като Gift карта или преживяване (като самолетни билети или билети за концерт).
От гледна точка на психологията получаването на подарък е силно преживяване, което създава усещане за връзка с дарителя и може да създаде положителни асоциации с човек или марка. Компаниите и търговците отдавна разчитат на силата на подаряването за да осигурят по-добри взаимоотношения с потенциални и съществуващи клиенти или да покажат признателност към тях.Когато се използва като част от общите маркетингови усилия или усилия за задържане на служители, подаряването може да бъде много ефективно по отношение на възвръщаемостта на инвестициите и удовлетворението.
Ефективността на подаряването има силна корелация с психологическото му въздействие върху получателя. Ако някога сте получавали неочаквана изненада или лакомство (лично или по поща), вие самите сте изпитали това явление в действие. Това отчасти се дължи на факта, че физическият контакт с подарък води до ефекта на дарението – чувство за собственост върху даден предмет, което се изразява в това, че индивидът го оценява по-високо, както сочи проучване за ефектите от подаряването върху бизнес резултатите. Освен това влияе върху чувствата на взаимност и доверие.
Подаръчна кутия
Ofiice Box
Корпоративни подаръци , една чудесна идеа Office Box
Подаряването може да мотивира тези, които все още не са ваши клиенти, да станат такива. Всъщност 80% от потребителите казват, че е по-вероятно да правят бизнес с компания, ако тя предлага персонализирани преживявания, според Instapage. Изпращането на правилния подарък в точното време може да бъде мотиватор за потенциалните клиенти да предприемат желано действие, като например извършване на покупка или регистрация за услуга.Всъщност едно проучване съобщава, че 57% от хората твърдят, че получаването на доставка ги кара да се чувстват по-ценени. Тази статистика се отнася до подаръци попощата.
Корпоративните подаръци, особено когато са с добро качество и добре персонализирани, създават усещане, че сте оценени от вашия работодател и насърчават чувството за принадлежност и връзка с екипа. Тези чувства се изразяват в начина, по който служителите изпълняват своите роли и качеството на услугите, които предоставят на външни заинтересовани страни, клиенти и потенциални клиенти.
Поводи за корпоративни подаръци могат да бъдат:
Лични събития:
Нов член на семейството или личен важен етап, завършване на образователна програма или дипломиране, нов дом или други лични постижения.
Фирмени събития:
Години на служба, важни годишнини, признаване на нивото на обслужване или завършване на специфични за индустрията програми за обучение, които подобряват техните умения.
Специално признание:
Награждаване в случаи, когато служител постигне успех или направи допълнителни усилия, за подпомагане на бизнес цел или на колега.
Отправяйки се към бъдещето, еволюцията на корпоративните подаръци ще продължи своето развитие. Много от експертите очакват растежът на изпращане на този вид подаръци да продължи.
Когато планирате кампания за корпоративни подаръци и бюджет, трябва да се обърнете внимание на политиката и изискванията за подаряване на вашите получатели. Някои получатели, като държавни служители, може да спазват специфични закони по отношение на вида и паричната стойност на получените подаръци. В други случаи може да се наложи служителите да следват указанията, определени от техния работодател. Когато изпращате подаръци на клиенти или потенциални клиенти, винаги е добра идея да проверите съответните политики или закони, преди да изпратите подаръка си .Както показват прогнозите и проучванията, цялостното значение на корпоративните подаръци както за вашите вътрешни, така и за външни получатели е голямо и може да помогне да придвижите бизнеса си в правилната посока.